Przełom grudnia i stycznia jest czasem największych planów, motywacji i nadziei. To moment, kiedy robimy podsumowanie mijającego roku, rozliczamy się z postanowień, które powzięliśmy 365 dni temu… i obiecujemy sobie, że tym razem już na pewno uda się nam te plany zrealizować.

 

nowy rok

92% osób porzuca swoje noworoczne postanowienia

Według badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Scranton tylko 8% osób realizuje swoje postanowienia noworoczne. Dlaczego motywacja opuszcza tak wiele osób? To może być wynik nieprzemyślanych decyzji. Zamiast określić cel, czas i sposób w jaki go osiągniemy, działamy na zasadzie „chcę, ale nie wiem jak”. Nie obiecujemy sobie, że będziemy trzy razy w tygodniu robić godzinny trening składający się z konkretnych ćwiczeń, a liczymy na to, że do ruchu zmotywuje nas sam zakup kosztownego karnetu na siłownię. Nic więc dziwnego, że poddajemy się w realizacji naszych postanowień, skoro nie wyznaczamy sobie jasnej ścieżki do ich osiągnięcia.

 

Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najczęstszych noworocznych postanowień oraz porady, jak wytrwać w ich realizacji. Damy radę!

 

„Schudnę.”

To postanowienie, które co rok wmawia sobie większość osób. To też postanowienie, które najtrudniej jest zrealizować. Zamiast obiecywać sobie proste „schudnę”, rozpisz plan, jak chcesz to zrobić. Co konkretnie chcesz osiągnąć? Ile kilogramów chcesz zrzucić, ilu centymetrów chcesz się pozbyć, ile procent zawartości tkanki tłuszczowej chcesz zejść niżej? Do kiedy chcesz to osiągnąć? Jakie będą małe kroki i czynności, które wprowadzisz do swojej codzienności, by osiągnąć cel? Załóżmy więc, że chcemy schudnąć 10 kilogramów do końca 2019 roku. W związku z tym będziemy jeść dziennie pięć posiłków składających się z pełnowartościowych produktów, a najlepiej jeszcze, jeśli wyliczymy zapotrzebowanie kaloryczne i będziemy się go trzymać. Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie przygotować plan, możesz skorzystać z porady dietetyka.

 

W przygotowaniu dietetycznych smakołyków pomogą Ci z pewnością blender, robot kuchenny i parowar. Z pomocą blendera przygotujesz pyszne smoothie, robot kuchenny pozwoli Ci szybko zrobić surówki i wycisnąć sok z warzyw i owoców, a parowar pozwoli Ci ograniczyć użycie tłuszczu w posiłkach, dzięki przygotowaniu potraw na parze.

  • BOSCH MSM 67190 Sprawdź
    Dostępny w promocji
    Nie wszystkie promocje, którymi jest objęty produkt, mogą się ze sobą łączyć. Informacje o możliwości łączenia się ofert promocyjnych zawarte są w regulaminach każdej z promocji na neonet.pl.
  • BOSCH Robot planetarny MUM 58258 Sprawdź
    Dostępny w promocji
    Nie wszystkie promocje, którymi jest objęty produkt, mogą się ze sobą łączyć. Informacje o możliwości łączenia się ofert promocyjnych zawarte są w regulaminach każdej z promocji na neonet.pl.
  • PHILIPS HD 9170/91 Sprawdź
    Dostępny w promocji
    Nie wszystkie promocje, którymi jest objęty produkt, mogą się ze sobą łączyć. Informacje o możliwości łączenia się ofert promocyjnych zawarte są w regulaminach każdej z promocji na neonet.pl.

 

„Od stycznia uprawiam sport. Kupno karnetu na siłownię mnie zmotywuje”

To najczęściej powtarzane kłamstwo – comiesięczne wydawanie setek złotych na karnet nie sprawi, że nasza kondycja fizyczna się poprawi! Zanim wybierzesz się po kupno karnetu, ustal, jaka aktywność sprawia Ci największą przyjemność. Czy są to ćwiczenia na siłowni, pływanie a może tenis? Lepiej jednorazowo zapłacić za wejście i dowiedzieć się, jaki rodzaj sportu nam odpowiada, niż zobowiązać się do rocznej opłaty i później żałować. Niektóre kluby fitness lub siłownie mają darmowe pierwsze wejście – warto się przekonać, czy zajęcia nas zainteresują!

 

Oprócz ustalenia, jaki sport chcesz uprawiać, zaplanuj też, jak często będziesz ćwiczyć. To mogą być na przykład trzy godzinne treningi w tygodniu. Realizuj swój plan i się nie poddawaj! Już po kilku dniach zobaczysz efekty – zwiększoną energię, poprawę nastroju, lepszy sen… Na Twoją kondycję dobrze wpłynie też rezygnacja z samochodu czy tramwaju na rzecz roweru bądź spaceru oraz zamiana windy na schody.

 

W realizacji tego noworocznego postanowienia pomoże Ci smartband, który będzie na bieżąco monitorował Twój organizm, również podczas ćwiczeń. Z pewnością przydadzą Ci się też dobre słuchawki sportowe. Muzyka jest jednym z największych motywatorów!

 

„Będę czytać więcej książek”

Według badań przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową, aż 62% Polaków nie przeczytało żadnej książki w ciągu roku. To zatrważająco wysoki wynik, który nie jest powodem do dumy… Po co otwierać książkę, jeśli możemy skorzystać z łatwiejszych, mniej wymagających rozrywek, takich jak telewizja czy gry na smartfonie? Po to, żeby trenować nasz mózg! W trakcie czytania nasz umysł intensywnie pracuje, dzięki czemu powstają nowe połączenia neuronowe, a mózg staje się wydajniejszy i bardziej sprawny. Książki pobudzają też wyobraźnię, poruszają emocje i zwiększają empatię. Czytając, walczymy z prawdopodobieństwem zachorowania na Alzheimera. O tym, co jeszcze daje nam czytanie książek, dowiesz się z artykułu opublikowanego przez wydawnictwo Psychoskok.

 

Zastanów się, ile książek chcesz przeczytać w nadchodzącym roku? Z jaką częstotliwością będziesz sięgać po nowe tytuły? Ile godzin tygodniowo planujesz spędzić z książką w ręku? Pamiętaj, że każdą wolną chwilę możesz poświęcić na czytanie – przed snem, podczas jazdy lub nawet podczas treningu. Nawet najcięższe woluminy możesz zapisać w poręcznym czytniku e-book. Jeśli dużo czytasz lub planujesz, zastanów się nad kupnem tego urządzenia – to absolutne must have współczesnego mola książkowego.

 

czytnik ebook

 

„Wezmę się za naukę”

Mogłoby się wydawać, że to postanowienie, które jest powtarzane najczęściej wśród uczniów i studentów. Uczyć mogą się nie tylko żakowie - wszyscy mamy możliwości, by się rozwijać i możemy to wykorzystać! Jaki jest Twój cel na przyszły rok? Chcesz dostać się do prestiżowego liceum, dobrze napisać maturę czy może nauczyć się kolejnego języka obcego? Ustal, co chcesz osiągnąć, w jakim czasie i jak to zrobisz. Czeka na Ciebie mnóstwo wiedzy w książkach, artykułach i kursach online!

 

W realizacji postanowienia pomoże Ci z pewnością zeszyt, w którym będziesz zapisywać ważne kwestie do zapamiętania. Notatki możesz robić też na tablecie czy laptopie – niewielkie przenośne urządzenie pozwoli Ci też realizować kursy i czytać książki poza domem.

 

„Chcę oszczędzić pieniądze”

Wraz z początkiem roku rozpisz swój plan oszczędzania. Przyda Ci się wiedza, ile i na co wydajesz miesięcznie i ile jesteś realnie w stanie zaoszczędzić. Wyznacz sobie też cel, na który chcesz odłożyć pieniądze – oszczędzanie jest dużo łatwiejsze i przyjemniejsze, kiedy wizualizujemy sobie metę w postaci wakacyjnej podróży, nowego samochodu lub godnej emerytury. O tym, jak oszczędzać pieniądze dowiesz się z bloga Michała Szafrańskiego czy portalu Macieja Samcika. Lektura naprawdę może mieć ogromny wpływ na Twoją świadomość finansową, a w konsekwencji - stan konta!

 

Jedną z technik, która pozwoli Ci oszczędzić pieniądze, jest kupowanie produktów w promocyjnych cenach. Niekiedy lepiej jest poczekać na obniżkę, niż od razu wydawać pieniądze. Jeśli chcesz być na bieżąco z promocjami, zapisz się do newslettera. Możesz też przejrzeć nasze propozycje outletowe – może znajdziesz tam produkt, na który od dawna polowałeś?

 

Powodzenia w realizacji postanowień noworocznych!

Mamy nadzieję, że pod koniec tego roku wszyscy będziemy mogli dumnie, z uśmiechem na twarzy powiedzieć sobie „udało się” :)

Dodane: 2019-01-02